2014-10-04 12:03
Tizenhét évesen
Max Verstappen történelmet írt. Minden idők legfiatalabb pilótájaként részt vett a Forma–1 hivatalos versenyhétvégéjén. A Japán Nagydíjon egyelőre csak a szabadedzésen ülhetett a Toro Rosso volánja mögé, de így is hasznos tapasztalatokkal gazdagodott.
UP-info – A Forma-1-be nem tanulni jössz, készen kell állnod rá. Túl veszélyes, ő pedig még túl fiatal hozzá – nyilatkozta a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen a BBC-nek, miután Max Verstappen tizenhét évesen és három naposan a legfiatalabb pilótaként részt vett a száguldó cirkusz hivatalos versenyhétvégéjén. Egyelőre ugyanis csak a Japán Nagydíj szabadedzésén kapott lehetőséget a Toro Rosso csapatától, de ahogy arról korábban honlapunkon is írtunk, jövőre már ő váltja a francia Jean-Éric Vergnét a volán mögött. A holland tehetség jelenleg a Forma-3-as Európa-bajnokság futamain indul, és szerinte az sokkal nagyobb váltás volt, amikor a gokartból átült a F3-as autóba, mint amikor a Forma-3-ból a Forma-1-be. Első megtett köreiben azért még óvatos volt. A gyakorlás után elmondta, 1:38.157-es időeredményén bár javíthatott volna, ezúttal azonban nem ez volt a cél. – Természetesen még nem feszegettem a határokat, és elsősorban arra összpontosítottam, hogy a lehető legbiztonságosabban vezessek, nem akartam őrültséget csinálni. Az volt a legfontosabb, hogy minél több kört teljesítsek, megszokjam az autót – ez jelentette a legnagyobb kihívást – és a versenypályát, amely a nehezebbek közül való. Szóval, boldog voltam, amikor megláttam az időeredményem. A tavaly még a gokart-világbajnokságon szereplő Verstappen Forma-1-es bemutatkozásáról természetesen még a Toro Rosso bejelentésekor megkérdezték a jelenlegi pilóták véleményét. Felipe Massa szerint jót tesz a sportágnak, hogy egyértelműen a tehetségének köszönhetően kap lehetőséget, és nem a mögötte álló tehetős szponzorok miatt. Rosberg szintén tizenhét évesen tesztelt először Forma 1-es autót, a vezetés nem okozott volna neki problémát, de fizikálisan még nem állt készen rá. Viszont úgy gondolja, a holland nem ütközik különösebb nehézségekbe, mert ma már kisebb a pilóták fizikai megterhelése, mint nyolc évvel ezelőtt. Fernando Alonso véleménye az volt, hogy senkit sem lehet a kora alapján megítélni, úgyis az számít, hogy készen áll-e a kihívásra, magára a Forma-1-re. A kétszeres világbajnok is fiatalon, tizenkilenc évesen debütált a száguldó cirkuszban. Mint ahogy a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel sem töltötte még be a húszat, amikor 2007-ben az Amerikai Nagydíjon vezethette a Toro Rosso versenyautóját. Az olasz csapatban mutatkozott be a spanyol Jaime Alguersuari is, aki eddig „a legfiatalabb Forma 1-es pilóta” cím büszke tulajdonosa volt. Max Verstappen egyébként ígéretesen kezdte pályafutását a királykategóriában: mindössze 0,443 másodperccel maradt el a csapattárs, Danil Kvijat legjobbjától, és a szabadedzésen a tizenkettedik helyen végzett. Üröm az örömben, hogy hét perccel az edzés vége előtt autójának erőforrása meghibásodott, így az első hivatalos gyakorlása a pálya szélén ért véget. Természetesen édesapja, a korábbi Forma 1-es versenyző, Jos Verstappen a Japán Nagydíj helyszínén nézte végig fia szereplését, az edzés után pedig elégedetten nyilatkozott a teljesítményéről. Véleménye szerint hamar rátalált a megfelelő tempóra, ami az egyik legnagyobb erőssége. Nem csoda egyébként, hogy az „új Sennának” tartott Max az autóversenyzés mellett kötött ki: a százhét Forma 1-es futamon induló édesapja mellett, nagyapja is autóversenyző, az édesanyja pedig sikeres gokart-pilóta volt. (Forrásunk: bbc.co.uk, motorsportal.hu, bild.de, nusport.nl, telesport.hu)