Michelisz a fiatalokért
A fiatalok felkarolása lesz az elsődleges célja a túraautó-világbajnokságon szereplő Michelisz Norbert új csapatának. A TCR International Series-ben induló, M1RA névre hallgató istálló a 17 éves Tassi Attilával a volán mögött állt rajthoz, és nemcsak a fiatal magyar autóversenyzők, de az ifjú mérnökök segítése is szerepel a tervei között.
Majer Dániel Számos tehetséges fiatal kallódott már el a magyar autósportban a pénz és a lehetőség hiánya miatt. A Zengő Motorsport nemzetközi térhódítása aztán lényegesen javított az ifjoncok helyzetén, ennek legékesebb példája a tavalyi túraautó-világbajnoki szezon, amelyben a 18 esztendős Nagy Dániellel és a 20 éves Ficza Ferenccel állt rajthoz a magyar alakulat. Hogy a jövőben még több esélyük legyen hazánk tehetséges kormányforgatóinak eljutni a világ komoly bajnokságaiba, azért most Michelisz Norbert és a Bári testvérek tehetnek nagyon sokat. A túraautó-világbajnokság magyar élversenyzője Bári Dáviddal, a Micheliszt lassan egy évtizede versenymérnökként segítő Gergő öccsével közös versenycsapatot alapított. A M1RA (Mira) néven futó istálló a TCR International Series-ben versenyez 2017-től, legfőbb célja pedig a magyar fiatalok segítése lesz. Ennek megfelelően egyik pilótája a 17 éves Tassi Attila, aki tavaly már dobogóra is állhatott a sorozatban. „Nagyon jó korban van, remekül fejleszthető, szivacsként szív magába mindent, amit mondunk neki” – mondja róla a legutóbbi szezonban szintén a TCR-ben, a B3 Racing technikai vezetőjeként tevékenykedő Bári Dávid. Attila felkészülését Michelisz is segítette, például együtt szimulátorozott a fiatal versenyzővel, de a szezon során is lesz mellette egy rutinos pilóta, a 49 éves Roberto Colciago személyében. A M1RA által használt Hondákat azok fejlesztőpilótájaként az utolsó csavarig ismerő olasz veterán foglal helyet a csapat másik autójában, mégpedig kimondottan azzal a céllal, hogy amellett, hogy a bajnoki címért szálljon harcba, igazodási pontként szolgáljon a fiatal Tassinak. Az alakulat célja a fiatal magyar autóversenyzők felkarolásán túl a fiatal magyar mérnökök segítése is. „Motivációs cél lehet nekik, ha látják, hogy elérhető közelségben van az autósport világa, van hova tartani, van kilátás a jövőre” – nyilatkozta az Indexnek Bári Dávid, akinek bátyja szaktanácsadóként vesz részt a projektben. Gergő – amellett, hogy a túraautó-világbajnokságon Michelisz versenymérnöke – a magyarországi Formula Student mozgalom egyik alapítója is, így meglehetősen jó rálátással bír a hazai mérnöktehetségek piacára. Már nem is kell sokat várnunk, hogy megtudhassuk, mire lesz képes Tassi Attila a Honda Civic volánja mögött, az első versenyhétvégére ugyanis alig több mint egy hét múlva, április 1-2-án kerül sor Grúziában.