Nyerő tizennyolcas
Mindkét futamot a 18 éves Tassi Attila, a magyar M1RA Motorsport versenyzője nyerte a TCR International Series hungaroringi versenyhétvégéjén. Az első győzelmét hazai közönség előtt, duplázással tette emlékezetessé, és még az összetett pontversenyben is átvette a vezetést.
Majer Dániel Alighanem örökre emlékezetes marad a szurkolóknak, és persze Tassi Attilának a TCR International Series első magyarországi versenyhétvégéje, hiszen a M1RA Motorsport versenyzője nemcsak az első győzelmét szerezte a sorozatban, hanem rögtön duplázni is tudott a Hungaroringen. Már a hétvége előtt érezni lehetett, hogy ez bizony más lesz, mint az eddigiek. A felfokozott várakozáshoz jócskán hozzájárult, hogy pár nappal a rajt előtt biztossá vált: a M1RA csapatfőnöke, Michelisz Norbert is ott lesz a mezőnyben, valamint a megszokott két magyarhoz, Tassi Attilához (18) és Ficza Ferenchez (21) képest ezúttal nem kevesebb, mint nyolc honfitársunknak szurkolhatunk a mezőnyben. A szabadedzéseken és az időmérőn kiderült: közülük egyértelműen Tassi és Michelisz viszi a prímet, a WTCC-s Hondából átülő sztárpilóta az összes gyakorláson az élen végzett, a kvalifikáción pedig a rajtelsőséget is megszerezte, míg Tassi a második sorba, a harmadik helyre futott be. A többi magyarnak nem ment jól, a Q2-be sem sikerült beverekednie magát egyiküknek sem, legjobb Zengősként Nagy Dani (19) a 15. helyen zárt, Bernula a 21., Jedlóczky a 22., Ficza a 23., György Anett a 24., Tóth Csaba pedig a 26. lett. Az első futamra vasárnap reggel került sor, a rajton pedig olyat láthattunk, amit nem sokan hittünk volna. Tassi a harmadik helyről óriási rajtot vett, a második pozícióból induló Vernayt szinte rögtön átugrotta, az első kanyar féktávjáig pedig Michelisz mellett is elment. Az első három hely sorsa ezzel gyakorlatilag el is dőlt, Tassi hamar lélegzetvételnyi előnyt autózott ki csapatfőnökéhez képest, Michelisz pedig remek hátvédként verte vissza a harmadik helyen autózó Vernay támadásait. A negyedik helyen a M1RA harmadik pilótája, az olasz Colciago körözött és ért célba, minek köszönhetően átvette a vezetést a pontversenyben. A figyelem azonban természetesen a 18 éves Tassira irányult, aki karrierje első győzelmét hazai közönség előtt ünnepelhette a sorozatban. A többi magyar nem tudta előreverekedni magát a mezőny hátsó régióiból, Nagy Dani a 15., Ficza a 16., Jedlóczky a 17. lett, míg György Anett a 19., Tóth Csaba pedig a célbaérők közül az utolsó, 20. helyen végzett. Bernula István technikai gondok miatt elrajtolni sem tudott. A délutáni, második versenyen az első tíznek előírt, fordított rajtrácsnak köszönhetően Tassi a 7., Michelisz a 10. helyről várhatta a rajtot. A friss futamgyőztes még az első futamon bemutatottnál is nagyszerűbb rajtot vett és kis híján a második (!) helyen fordult az első kanyarba, végül azonban be kellett érnie a harmadik pozícióval. Egyelőre. A kettes kanyar felé vezető lejtőn óriási hármas karambol következett a középmezőnyben, pályára kellett küldeni a biztonsági autót. A harmadik kör elején azonban már el is engedték a mezőnyt, Tassi pedig folytathatta hadjáratát az újabb győzelemért, csapattársával, Colciagóval a nyakán. A 18 éves magyar az ötödik körben szánta el magát a támadásra, és miután az egyes kanyar féktávján kívülről benézett, végül a kettes kanyar előtt, belülről ment el Altoe mellett, megkaparintva a második helyet. Ennyivel természetesen nem elégedett meg, és azonnal a kisebb előnyt kiépítő Moller nyomába eredt. Egészen a 10. körig csökkentette a távolságot, majd a lehető legváratlanabb helyen, az utolsó előtti kanyarban bebújt az élen álló Civic mögé, és átvette a vezetést. A maradék négy körben kiválóan őrizte az első helyet, így duplázni tudott a Hungaroringen, aminek köszönhetően átvette a vezetést az összetett pontversenyben a második futamon ötödikként végző Colciagótól. Michelisz ezúttal hatodik lett. Legjobb Zengősként Ficza a 14. helyen jött be, Jedlóczky a 15., a technikai problémát elhárító Bernula a 16., György Anett a 17., Tóth Csaba pedig a 18. lett. Ezúttal Nagy Danin fogott ki a technika ördöge, a főállásban a WTCC-ben versenyző 19 éves pilóta nem tudott elrajtolni a második futamon. A verseny utáni interjúk során Tassi természetesen hihetetlenül boldog volt, és még a humorérzékét is megcsillantotta, amikor az első futamon történtekre utalva megköszönte Michelisz Norbertnek, hogy „védte a hátsóját”. A második versenyt követően pedig, ha lehet, még szélesebben mosolygott. „Hihetetlen ez az egész, nem is gondoltam korábban még csak hasonlóra sem. A rajt után összeértem Altoéval, ezután az autó kissé jobbra húzott, így a jobbos kanyarokban nem tudtam elég gyors lenni. Ennek ellenére sikerült megelőznöm. Pár körrel a vége előtt Moller is hibázott, így mellette is el tudtam menni. Ezután már csak a gumikra vigyáztam. Jó érzés vezetni a pontversenyt, de hosszú még a szezon, úgyhogy csak a következő futamokra koncentrálunk.” Legközelebb július második hétvégéjén, a németországi Oscherslebenben versenyez a TCR mezőnye, Tassi tehát addig egészen biztosan vezeti a pontversenyt. Hogy meg tudja-e tartani az elsőségét, az a jövő zenéje, a hungaroringi produkciójával azonban már így is életre szóló, kitörölhetetlen élményeket szerzett magának, a csapatának, és a szurkolóknak.
Az első futamot ITT, a másodikat ITT nézheti vissza, a teljes versenyhétvége részletes eredményeit pedig ITT találja.
Egyéb korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.