Élen a hajrára fordulva
A kéthónapos nyári szünetet követően a thaiföldi Buriramban folytatódott a TCR International Series programja. A tízfutamos verseny nyolcadik állomása jobban nem is alakulhatott volna Tassi Attila (18) és a M1RA Motorsport számára, az ifjú titán ugyanis visszaszerezte az első helyet az összetett pontversenyben, ráadásul egy, még nála is fiatalabb csapattársat kapott.
Majer Dániel Hungaroringi futamgyőzelmeit követően nem a legjobb szájízzel vonult a nyári pihenőre Tassi Attila, miután a németországi Oscherslebenben mindössze egy tizenegyedik helyezésre futotta a két versenyen. Akkor a büntetősúlyok érintették meglehetősen érzékenyen a csapatot, hiszen a magyarországi eredményeik, valamint a pontversenyben elfoglalt helyezésük alapján a mezőny legnehezebb autójával kellett rajthoz állniuk. Buriramban ez már nem okozott akkora gondot, hiszen Oscherslebenben nem voltak ott a legjobbak között. Azonban nem csak ez jelentett azonban változást a legutóbbi fordulóhoz képest. Az istálló Thaiföldön korábban soha nem látott pilótafelállásban indult, Roberto Colciago németországi versenyen összeszedett bordasérülése ugyanis nem jött rendbe, így gyorsan helyettest kellett találni. Mivel a csapat – akárcsak a Hungaroringen – három autót nevezett, az ismét beugró Michelisz Norbert nem volt elég a pótlásra, ezért a M1RA a szezon hátralevő részére leigazolta a korábban a West Coast Racing színeiben versenyző, 16 esztendős olaszt, Giacomo Altoét. Ezzel a mezőny legfiatalabb pilótapárosát hozta létre. Elég csak annyit mondani: Tassi és Altoé életkora együttesen kevesebb, mint Michelisz Norberté. A szabadedzéseken még nem villogtak a M1RA-sok, a kvalifikációra azonban sikerült javítaniuk, Michelisz a harmadik, Tassi az ötödik, Altoé pedig a hetedik rajtkockát szerezte meg. Bári Dávid csapatvezető az együttes Facebook-oldalának elégedetten értékelt, kiemelve: a legfontosabb, hogy két bajnoki riválisuknál, Vernaynél is Comininél több pontot szerezzenek a versenyeken. Ez már rögtön az első futamon összejött, Michelisz jó tanárként megmutatta a fiataloknak, hogyan is csinálják a világ legjobbjai és megnyerte a versenyt, míg Tassi Vernay-jel nagyot csatázva bejött a francia előtt a harmadik helyen, beérve riválisát a pontversenyben. Altoé sem vallott szégyent első Hondás futamán: a hatodik helyen végzett. A második megméretésen a fordított rajtrács sem akadályozta meg a M1RA pilótáit a jó eredmény elérésében, Altoé és Tassi egyaránt két helyet javított a rajtot követően, előbbi a második, utóbbi a negyedik pozícióba lépett előbbre. Michelisz sem tétlenkedett, a nyolcadik rajtkockából az ötödik helyig jött előre, és szinte a teljes futamon hátvédként óvta Tassit Vernay támadásaitól, mígnem az utolsó előtti körben technikai probléma miatt kiesett. Vernay bejött ötödiknek Tassi mögött, de a magyar fiút ez sem akadályozta meg, hogy két ponttal többet gyűjtve átvegye a vezetést az összetettben. Ne feledkezzünk meg Altoéról sem, aki az új autóval a második versenyén a dobogó második fokán ünnepelhetett. A burirami hétvége után nemcsak Tassi, de a M1RA Motorsport is az élen várja a hajrát a csapatok pontversenyében, az előnye ráadásul 93 pontra nőtt a második Bamboo Racinggel szemben. Micheliszék amellett, hogy megünnepelték a sikert, nem győzték hangsúlyozni, hogy a bajnoki cím csak az utolsó fordulóban dől el, a végsőkig koncentrálni kell. Legközelebb, október 8-án, a szezon utolsó előtti versenyhétvégéjén Kínában csap össze a mezőny. Egyéb korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.