Bajnoki hajrá
Egy hónapja már, hogy legutóbb összecsapott a TCR International Series mezőnye. A böjtnek azonban vége, a hétvégén ugyanis Kínában gurulnak pályára az autók, többek között a 18 éves Tassi Attila Hondája. A M1RA fiatalja az összetett első helyéről várhatja a szezon utolsó előtti versenyhétvégéjét, amelyen a pluszsúlyok miatt igencsak megizzadhat.
Majer Dániel Szeptember harmadikán rendezték meg a thaiföldi nagydíjat, a TCR International Series legutóbbi verenyhétvégéjét, amely remekül alakult a M1RA Motorsport és Tassi Attila (18) számára, hiszen a magyar pilóta ismét az élre állt az összetett pontversenyben. Tassi előnye mindössze két pont a második helyezett francia Jean-Karl Vernay előtt, közel sem dőlt el tehát semmi. A következő, kínai nagydíjon, Csöcsiangban egy lépéssel közelebb kerülhet a bajnoki címhez versenyző és csapata, hiszen a M1RA nemcsak a pilóták, de a csapatok értékelésében is vezet. Kisebb változás történt a versenyzői felállásban az egy hónappal ezelőtti, thaiföldi viadalhoz képest, Roberto Colciago ugyanis felépült bordasérüléséből, így „visszakapta” ülését Michelisz Norberttől, míg a Buriramban az istállóban bemutatkozott Giacomo Altoé (17) ezúttal nincs ott az indulók között. A pályáról is érdemes néhány szót ejteni, a Csöcsiang tartományban található aszfaltcsík ugyanis az idén debütál a sorozatban, a maga 3200 méterével pedig az extrán rövid körök közé sorolható. A csapatok gyorsan rá is aggatták az autós zsargonban használatos „Mikiegér-pálya” nevet. A létesítmény átadására a burirami futamot követően került sor, és az eseményre Gabriele Tarquini túraautó-világbajnok mellett Tassi Attilát hívták meg, hogy bemutatóköröket tegyen. A szervezők természetesen a többi pilótának is megadták a lehetőséget az ismerkedésre, így a hivatalos versenyhétvége nem az ilyenkor szokásos első szabadedzéssel, hanem 140 perces teszttel kezdődött, extra lehetőséget biztosítva a gyakorlásra. A tréningen látottakból messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni, az mindenesetre talán már látszik: Tassinak nem lesz könnyű dolga, a Buriramban legtöbb pontot gyűjtő pilótaként ugyanis ő cipelheti a maximális, 30 kilós pluszsúlyt, így az ő autója a legnehezebb a mezőnyben. „Attilának első lépésben a Q2-be jutás lesz a feladata az időmérőn, bízva abban, hogy a második futamra a fordított rajtrácsnak köszönhetően összejöhet neki a jó rajthely” – tekintett előre Bári Dávid csapatvezető a M1RA honlapján. Előzetesen Tassi is hasonló forgatókönyvre számít. „A hetedik és a tizedik hely közötti időeredménnyel a második futamon lehetőségem nyílna a dobogós helyezésre, hiszen nagyon szűk a pálya, egyik kanyarból esünk a másikba, így védekezni is jobban lehet. Ezzel együtt a harminc kilós pluszsúly megnehezíti a dolgomat, Oscherslebenben is eléggé visszafogott, amikor ugyanennyit kaptam.” Reméljük, még ha a ballaszt meg is próbálja, Tassi ezúttal nem engedi magát visszafogni. Persze, fejjel sem rohanhat a falnak, fontos, hogy ne most, hanem az utolsó fordulóban akarja megnyerni a bajnokságot, ahogy azt ő maga is kifejtette. A kínai versenyhétvége első futamát magyar idő szerint vasárnap reggel 8 óra 30 perctől EZEN a linken követhetik figyelemmel, a második futamot pedig 10 óra 5 perctől ITT láthatják. Egyéb korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.