Megjelent a 2012-es olimpia doppingellenes reklámfilmje, amely ötletesen újraértelmezi a teljesítményfokozás fogalmát.
A. Á. A közönség nem lesz tiltólistán. Ebből az egyszerű, de nagyszerű gondolatból indult ki a reklámfilmet finanszírozó Glaxo Smith Kline (GSK). Az ismert gyógyszeripari óriást, mint a világ egyik legmodernebb londoni laboratóriumát birtokló céget, a Nemzetközi Antidopping Ügynökség (WADA) kérte fel a 2012-es ötkarikás játékok tisztaságának biztosítására. A GSK nemcsak a laboratóriumát és minden tudását bocsátotta a nemzetközi szervezet rendelkezésére, de reklámfilmmel is igyekszik szolgálni a nemes célt, vagyis a doppingmentes olimpiát.
A cikk alatt megtekinthető videó mondanivalója, hogy vannak jótékony doppingszerek, mint például a közönségből, a hangulatból és a tétből merített motiváció, vagy hogy a biológia nyelvére is lefordítsuk: az adrenalin. Éppen ezért, a GSK és persze a WADA is szeretné, ha a sportolók megmaradnának az ilyen típusú „doppingnál”, és nem nyúlnának más teljesítményfokozókhoz, vagyis „a közönség lenne az egyetlen doppingszerük” – ahogy a szlogen is szól.
A reklámfilmben a brit atlétika egyik büszkesége, az Athénban a 4x100-as csapatban olimpiai bajnoki címet szerző sprinter, Marlon Devonish szerepel. Devonish sosem tudott bejutni a misztikus 10 másodperc alá 100 méteren, most viszont egy egész világ ismerheti meg az arcát, mint a tiszta sport jelképét, és ez minden bizonnyal többet jelent számára, mint ha tiltott szerekkel átlép a hőn áhított határon. „Atlétaként nagyon fontos, hogy tudd: csak a saját szorgalmas munkádnak és odaadásodnak szabad téged a dobogóra juttatnia” – nyilatkozta a reklámarc a kampány kapcsán.
Nem Devonish az egyetlen, aki részt vesz a GSK harcában, ugyanis a cég Beth Tweedle tornásznőt, Phillips Idowu hármasugrót, Graham Edmunds úszót és David Weir középtávú kerekesszékes parafutót is felkérte, hogy támogassák a kezdeményezést. A négy népszerű olimpiai bajnokot Devonish-sal együtt óriásplakátokon láthatják majd a Londonba érkezők, míg a videó a televízió csatornák mellett hatalmas kivetítőkön is hirdeti a tiszta sport fontosságát. A GSK mindemellett saját üvegpalotájának falát is felhasználja a reklámkampányhoz.