2016-05-04 10:52
Vivien bekezdett
Túl van az idei első versenyhétvégéjén az Oxxo Motorsport tizenöt éves reménysége, Keszthelyi Vivien. Immár az Audi pártfogoltjaként versenyző leány két dobogós hellyel örvendeztette meg rajongóit és csapatát.
Majer Dániel Keszthelyi Vivien a világ legfiatalabb női gyorsasági autóversenyzője, legalábbis ami a zárt karosszériájú autókat illeti. Tizenhárom évesen, szó szerint a semmiből robbant be a magyar gyorsasági autósportba. Hogy ez pontosan hogyan történt, arról ITT olvashatnak. Vivien idén az Audi Sport racing academy versenyzőjeként folytatja pályafutását. A német autógyár fiatal tehetségeket felkaroló programja kétéves képzést nyújt, hogy profi-autóversenyzőket faragjon a fiatalokból. A tizenöt éves lány már számos edzésen túl van. „Az év elején befagyott tavakon vezettünk S5-ös utcai modelleket, hogy gyakoroljuk a túl-, illetve az alulkormányzásos helyzeteket, és hogy felmérjék: mennyire érezzük az autót.” De nem csak vezetésből áll az oktatás: „Az átlagos nap azzal indul, hogy a versenykamionban bemutatják az összes alkatrészét – tényleg mindet – annak az autónak, amelyet aznap vezetünk. Fontos, hogy tisztában legyünk a technikai részletekkel.” A növendékeket instruktorok segítik, az egyikük Pierre Kaffer, egykori gyári Audi-versenyző, le mans-i ötödik helyezett. De van köztük hölgy is, a szintén versenyző Rahel Frey személyében, aki Viviennek is remek példával szolgálhat. „Második családom az Audi, rendkívül szoros napi kapcsolatban állok velük.” Természetesen nemcsak tesztvezetésekből és elméleti órákból áll a felkészítés, hanem versenyezni sem árt. Vivien a hét végén a közép-európai zóna túraautó bajnokság hungaroringi futamán kezdte meg a szezont. Vadonatúj Audi TT Cup Racer-ével korábban még nem ment, de a nürburgringi és a vallelungai teszt során már kipróbálhatott hasonló modellt. A valós versenygéppel barátkozás sem tartott sokáig, noha nem kezdődött minden tökéletesen. A csütörtöki időmérő edzésen meghiúsult a részvétele, ugyanis eggyel kisebb kategóriában volt kénytelen versenyezni. „Az utolsó pillanatban derült ki, hogy kupás Seatok is indulnak, ezért jobb lenne velük egy mezőnyben menni.” A kezdeti nehézségek ellenére sem vallott szégyent, sőt. A pénteki első futamon a mezőny végéről rajtolva lett negyedik, a magyar értékelésben második. Megelőzte többek között a túraautó-világbajnokságon versenyző ifj. Ficza Ferencet is. A második verseny időmérő edzésén már indulhatott, mindössze egy századdal maradt le a második rajtkockáról. A futamon ismét negyedik lett, kevesebb, mint két tizedmásodpercen múlt a dobogó. A magyar értékelésben a második helyet szerezte meg. „Nagyon izgalmas hétvége volt, ha így folytatom, a legközelebbin akár nyerhetek is. Azt számoltuk, hogy a nagyok között akár tizedik is lehettem volna.” A nagyok alatt a 2000 köbcenti feletti túraautókat kell érteni, GT3-as Ferrarikat, Lamborghiniket, Porschékat. Vivien az eredeti terve szerint a jóval erősebb mezőnyben szerepelt volna, így viszont legalább első helyekért küzdhet. A pénteki és szombati mogyoródi küzdelmeket követően vasárnap Budapest belvárosában, a Nagy Futamon is tiszteletét tette. Tavaly már bemutatózott ott az akkori Suzukijával, most azonban a háromszáz lóerős Audi egészen más élményt jelentett. „Nagyon jó volt látni, hogy annyian kijöttek, és be tudtuk mutatni a nézőknek a kocsikat. Nem csak az Audi TT-t, amellyel versenyzem, de a DTM-es autót és az R8-as GT3-as gépet is.” Vivien, ha már arra járt, Miguel Molina DTM-menő felügyelete mellett pár köt erejéig kipróbálhatta a német túraautó-bajnokságban használt Audi RS5-öt. Akadémiai instruktora, Rahel Frey maga is lehúzott két szezont az említett versenysorozatban, mely a világ leggyorsabb túraautóit vonultatja fel. Vivien nem titkolt célja, hogy idővel ott versenyezzen. „Az Audinál már tudják, hogy melyikünket milyen sorozatba szeretnének eljuttatni, de ezt nekünk, sajnos, még nem árulják el.” Előbb-utóbb azonban megteszik, addig pedig nincs más dolgunk, mint szurkolni a leánynak. Legközelebb júniusban a Pannónia-Ringen.