Autósport: nagy fába vágta a fejszéjét a Zengő Motorsport, és meg sem állna az F1-ig
A túraautózásban elért sikerek után a Zengő Motorsport szakágat váltott, és idén már a Forma–4-ben indít csapatot, méghozzá magyar pilótával, Gáspár Benett-tel a volán mögött. Ugyanakkor Zengő Zoltán csapatfőnök elmondta, nem szeretnének itt megállni: megcélozzák a Forma–1-t. A hazai autósport legsikeresebb csapata a nagy álomig vezető úton ezen a hét végén, a spielbergi F4-es szezonnyitón teheti meg az első lépéseket.
Újabb nagy kihívás előtt áll a Zengő Motorsport, amely 2025-től a formaautózás világát is meghódítaná. Zengő Zoltánt jól ismerhetik az autó- és motorsport rajongók, nem csak itthon, de Európa-szerte is. Immár lassan három évtizede, 1996-ban alapította meg a csapatát, amely az elmúlt években már sok mindent bizonyított a túraautózásban: megannyi versenyt, illetve több csapatbajnokságot is nyertek a különböző nemzetközi szériákban. Többek között kistúra-világbajnoki címet szereztek, illetve az elektromos vb-n egyéni és csapatbajnoki győzelmet is ünnepelhettek. Hosszú évekig versenyeztek a WTCC-ben, valamint aztán a TCR-ben, vagyis a túraautós világbajnoki sorozatban. Továbbá olyan későbbi klasszis versenyzőket indítottak el az útjukon, mint a háromszoros túraautó-vb-győztes Michelisz Norbert és a hatszoros kamion Európa-bajnok Kiss Norbert.
Idén már a Forma–4-ben láthatjuk a legsikeresebb magyar csapatot, amelynek a debütáló szezonjában a 15 éves Gáspár Benett lesz a pilótája.
„A fő indíttatásunk az volt, hogy
– kezdte Zengő Zoltán csapattulajdonos és csapatfőnök az Utánpótlássportnak. – Időről időre próbálunk olyan szakmailag is kihívást jelentő szakágakban részt venni, ahol népszerűséget és kellően nagy médiaérdeklődést tapasztalunk, valamint persze az sem árt, ha megvan az a sokra hivatott pilótád, amellyel érdemes belevágni egy ehhez hasonló nagy projektbe. Gáspár Beni éppen ilyen, hiszen nem véletlenül gokartozott több mint három éven át Olaszországban, és ért el nemzetközi szinten is remek eredményeket. Az egész úgy indult, hogy egyszer csak megkeresett minket az édesapja, aki válaszút elé érkezett, és kereste a továbblépési lehetőség a fia karrierjében. Felfestettem neki, hogy három opció áll előtte: az első út, hogy adjon el mindent, és próbálja meg megfizetni a legjobb csapatokat, és ha esély nyílik, akkor Beni négy-öt év alatt talán sikeres autóversenyzővé válhat, míg a második, hogy most azonnal hagyjanak fel az egésszel és adják fel a motorsportos álmokat, mert sok pénz híján egyszerűen nem lesznek meg azok a lehetőségek, amelyeket elképzelnek.
ami abban merül ki, hogy mi alapvetően nem üzleti alapon működtetjük a csapatot, hanem sokkal inkább sikerorientáltan.

A prezentált koncepcióra aztán Benett édesapja is rábólintott, így egyesítették erőiket.
Tavaly már elkezdtünk foglalkozni Benivel, és több mint tízezer tesztkilométert megtettünk, viszont mivel a múlt évben még csak tizennégy esztendős volt, így a tizenötéves korhatár miatt akkor még nem indulhatott az F4-ben. Idénre ez az akadály is elhárult, és nekivágunk az első szezonunknak a Forma–4-ben.
Azt vallom, a mérnökeink és a szerelőink is felkészültek ahhoz, hogy nagy dolgokra legyünk képesek. Ha ez a modell működik, akkor értelemszerűen a jövőben majd nemcsak egy, hanem több autót is szeretnénk indítani.”

ehhez az első lépés a Formula–4 lehet, innen lehet majd feljebb lépkedni.
Mindenki megnyugodhat, nem ütöttem be a fejem, és nem vesztettem el a józan ítélőképességemet, tisztában vagyok vele, hogy irdatlan mennyiségű pénzre, illetve sok egyéb más tényező mellett rengeteg munkára és tehetségre van szükség ehhez, de ha nem építjük fel ezt a stratégiát, és nem úgy dolgozunk, hogy valóban ez a cél lebeg a szemünk és oda vágyunk, nem is fogjuk elérni ezt a célt. Ha jól dolgozunk, bizonyára fel fognak figyelni ránk, és remélhetőleg, idővel új kapuk is megnyílhatnak előttünk. Csak akkor fognak megtalálni a lehetőségek, ha teszünk érte, ott vagyunk a tűz közelében, és szállítjuk a jó eredményeket.
Ha megvan a terv, az eszköz, illetve a tehetség is, akkor a magyar emberek vannak annyira összetartóak, hogy összerakják azt az egyveleget, ami egy ilyen projekt sikerre vivéséhez szükséges. Ismételten egy hatalmas célt tűztünk ki a zászlónkra, de mi ebben elsősorban a kihívást látjuk, és az ilyen nagy feladatok hajtanak minket előre."

„Persze, most még ne szaladjunk előre az F1-ig, odáig irgalmatlanul hosszú út vezet. Egyelőre a rövid távú cél az, hogy Gáspár Benivel megnyerjük az F4 közép-európai bajnokságát, majd még idén szeretnénk elindulni az Euro4-es, mai nevén E4-es sorozatban is, amelyet az olasz szövetség szervez, és szintúgy rendkívül nagy presztízsű széria. Mint már fentebb is említettem, bízom benne, hogy már az első szezonunkban rögtön jó eredményeket tudunk elérni, gondolok itt elsősorban dobogós helyezésekre, illetve pole pozíciókra, mert ezek mindenképpen visszaigazolnák, hogy jó úton járunk.
A múlt héten még a Salzburgringen teszteltünk, hogy minél felkészültebben érjünk oda a szezonrajtra. Új korszak kezdődik a Zengő Motorsport életében, szóval már alig várjuk a nyitányt!”
(Kiemelt kép forrása: Zengő Motorsport)